Veelgestelde Vragen

Welke katten & rassen zijn er welkom?

Bij Kattrovert zijn alle katten welkom!
Van klein tot groot en van jong tot oud.
Zowel kortharige als langharige katten.
Dit kan zijn voor een kambeurt of voor het verwijderen van knopen, klitten & vilten.
Een wasbeurt geef ik enkel indien noodzakelijk.

Hoe weet ik welke behandeling mijn kat nodig heeft?

Voordat we met de trimbehandeling starten, bekijken we samen eerst de conditie van de vacht en of de kat klitten, knopen en/of vilten heeft. Op deze manier weet u precies welke behandeling uw kat nodig heeft en welke kosten hieraan verbonden zijn.

Moet ik er bij blijven tijdens de behandeling?

Voor de kat is het een vertrouwder gevoel als het baasje tijdens de behandeling aanwezig blijft.
Zo zal je geliefde viervoeter meer op zijn gemak zijn.

Wat als de trimbeurt niet lukt met mijn kat?

De meeste katten zijn zo onder de inruk van het gebeuren.
Maar het kan voorkomen dat ze angstig of agressief reageren door een nieuwe omgeving.
Het welzijn van de kat komt altijd op de eerste plaats en daarom kan het dus gebeuren dat we de behandeling soms moeten stopzetten.
Als dit zou voorkomen ben ik genoodzaakt om een bedrag aan te rekenen voor de gereserveerde tijd.
We bekijken samen verder wat de beste optie is om je kat toch nog een behandeling te kunnen geven.

Als we merken dat de kat tijdens de trimbeurt niet goed mee werkt en geen behandeling toelaat, raden we aan om te werken met bonqat of gabapentine. Beide zijn kalmeringsmiddelen die het stressniveau van de kat verlagen. In geval van extreem onhandelbaar gedrag kan sedatie worden toegepast bij de dierenarts. Sedatie wordt echter alleen toegepast wanneer er echt geen andere optie meer is! Dit zorgt ervoor dat de kat alsnog optimaal getrimd kan worden. 

Hoe vaak moet mijn kat behandeld worden?

Het is algemeen aan te raden om de vacht van de kat om de 10 tot 12 weken te laten trimmen, maar dit varieert van kat tot kat. Advies hierover krijgt u bij de trimbeurt.

Kom je ook aan huis?

Voor de kat is het aangenamer om niet getrimd te worden in zijn eigen omgeving zodat hij zijn vertrouwde plek kan blijven associëren met rust en veiligheid.
Daarom vindt de trimbehandeling plaats bij Kattrovert die speciaal is ingericht voor een kat- en vachtvriendelijke ervaring.

Wat als mijn kat ziek is en wat bij vlooien of schimmel?

Ziek
Een zieke kat word niet behandeld tot deze genezen is omdat gezondheid op de eerste plaats komt.

Vlooien

Indien er vlooien worden ontdekt tijdens het trimmen wordt de behandeling onmiddellijk stopgezet en dient u het volledige bedrag te betalen. Ik raad u aan om deze te laten behandelen met het advies van uw dierenarts.

Schimmel
Schimmel is heel besmettelijk en daarom behandel ik geen katten met schimmel.
Indien schimmel wordt ontdekt tijdens het trimmen wordt de behandeling onmiddellijk gestopt en dient u het volledige bedrag te betalen.  Ga altijd naar de dierenarts in geval van schimmel.

Wat bij het verplaatsen of niet opdagen van een afspraak?

Het kan altijd gebeuren dat je geplande afspraak toch verzet moet worden.
Je kan kosteloos je afspraak tot 24u op voorhand verplaatsen.
Als je minder dan 24u op voorhand de afspraak annuleert wordt er een bedrag aangerekend voor de gereserveerder tijd.
Bij het niet nakomen van de afspraak en geen verwittiging wordt het volledige bedrag van de behandeling aangerekend.

Hoe betaal ik bij Purrfection?

Cash
Payconiq
Bancontact app

*Er kan niet met de kaart betaald worden.